Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Каталог файлів
Конспект уроку з біології 9 клас Будова і ф-ції шкіри
[ Викачати з сервера (18.8 Kb)
]
| 27.11.2013, 14:15 |
Будова шкіри та її функції Мета. Ознайомити учнів із будовою та функціями покривної системи – шкірою; розширити знання про терморегуляцію та розкрити особливості всіх шарів шкіри людини. Розвивати уміння порівнювати покривні системи людини і ссавців; уміння спостерігати, логічно мислити та робити висновки та узагальнення. Виховувати бережливе ставлення до своєї шкіри. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, слайди. Основні поняття та терміни: епідерміс, дерма, похідні шкіри. План уроку І Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ІV. Засвоєння нових знань V Узагальнення знань VI Підведення підсумку VII Домашнє завдання Етап урокуЗміст урокуДія учнів І ІІ ІІІ ІV V VI VIIОрганізаційний момент Добрий день! Як ви себе почуваєте? З яким настоєм ви прийшли на урок? Давайте створимо коло, візьмемось за руки, подаруємо один одному посмішку, відчуємо тепло і підтримку товариша. З гарним настроєм і впевненістю, що у нас все отримається, ми продовжимо пізнавальну подорож по нашому організму. Актуалізація опорних знань Її площа складає від 1,5 до 2 м2 і є найбільшим органом людського тіла, а вага може становити від 2 до 4 кг. Вона постійно оновлюється, її верхній шар старіє і осипається, а на його місці утворюється новий. Щоб вона була здоровою необхідно не тільки дотримуватись правил гігієни, й загартовувати її. - Про що чи про кого йшла мова? - Які асоціації у вас викликає слово шкіра? - То ж про що буде іти мова сьогодні на уроці ? (Учні записують тему в зошит) слайд 1 - Виходячи з теми уроку, яку мету ми повинні проставити перед собою. - Добре, давайте подивись на слайд 2 Мотивація навчальної діяльності Демонстрація слайду 3 «Епітеліальна тканина» - Що характерно для епітеліальної тканини? - Які види епітеліальної тканини тут зображені і де вони розташовані в організмі? Засвоєння нових знань - Властивості будь-якої системи чи органа залежать від будови. Відкрийте підручник і з його допомогою з’ясуйте з яких шарів складається шкіра. Слайд 4 «Будова шкіри» Епідерміс складається з багатошарового плоского епітелію. Підшкірна клітковина має камбіальне значення. Тут клітини посилено діляться. Зміна шкіри, регенерація відбуваються внаслідок діяльності цього шару. Нижні шари нових клітин ніби витісняють розміщені ближче до поверхні. Клітини епідермісу поступово роговіють, злущуються. Це роговий шар епідермісу — змертвілі клітини, що утворюють щільну захисну плівку. Вона поступово стирається, замінюється новими клітинами, що підходять знизу. Власне шкіра, або дерма — шар сполучної тканини, що складається з еластичних і колагенових волокон. Під цим шаром знаходиться пухка підшкірна клітковина, багата на жирові клітини. Це основне жирове депо організму. В дермі і підшкірній клітковині, на відміну від епідермісу, багато судин, нервів. Тут же містяться шкірні залози, волосяні сумки. Основні залози шкіри — сальні і потові. Сальпі залози розміщені по всій шкірі, крім долонь і підошви. Особливо багато їх на лобі, носі, грудях, спині, менше — на животі, попереку, кінцівках. Значна частина їх відкривається своїми протоками у волосяні сумки. На губах рота та деяких інших органах сальні залози відкриваються протоками вільно. Діяльність сальних залоз схожа на процеси життєдіяльності епідермісу, в якому клітини поступово роговіють і злущуються. У сальній залозі клітини поступово заповнюються жиром і з наближенням до протоки перетворюються на сало, що виштовхується розміщеними нижче клітинами. Шкірне сало змащує волосся, шкіру, робить їх еластичними, водовідштовхуючими, запобігає висиханню шкіри. Сало, що виділяється на поверхню тіла, може вбирати воду, що важливо для підтримання відносної вологості шкіри, збереження нею еластичності. Завдяки цьому в шкіру легко проникає вода, пари газів, що забезпечує її дихальну і видільну функції. Шкірне сало має і водовідштовхувальні властивості, обмежуючи занадто велике змочування, розм'якшення шкіри і сприяючи стіканню надлишку води з поверхні тіла. Шкірне сало важко піддається дії бактерій, окисленню, ферментативному гідролізу. Потові залози розміщені на шкірі нерівномірно. Вони виділяють піт, який має велике значення для терморегуляції. Цих залоз найбільше на долонях, підошвах, менше — на шкірі вух, плечей. Потова залоза складається з канальця, який у секреторному відділі згорнутий у клубочок і через пряму протоку відкривається на шкірі потовою порою. Судини проходять у підшкірному шарі, звідки венули і артеріоли піднімаються до клубочків сальних і потових залоз і утворюють сітку капілярів. У шкірі багато капілярів у спалому стані; вони розширюються при посиленні потоутворення і тепловипромінювання тощо. У шкірі багато нервових закінчень. - Ми з вами розглянули будову шкіри. Виходячи з будови, скажіть, будь ласка, які функції виконує шкіра? - Чи правильно ми вказали функції шкіри і чи всі давайте подивимось на таблицю Слайд 5 - Ми з вами плідно попрацювали, а зараз давайте трішки відпочинемо і наберемось сил для наступного етапу нашого уроку. Фізкультурна пауза Думаємо на. «відмінно» Стати рівно, руки вздовж тулуба. Дихання рівномірне. Руки підняти паралельно до висоти грудей так, щоб долоні були розташовані одна навпроти одної. Долоні терти одна об одну до відчуття тепла. Стиснути в кулак, піднявши великий палець. Повторити кілька разів. Вправа заспокоює нервову систему і прискорює мислення. Узагальнення знань Виконання лабораторної роботи Лабораторна робота № 5. Будова шкіри, нігтя, волосини (макро- і мікроскопічна). Обговорення слайду 6 «Людські раси» Запропонувати пояснити чому в класі різне забарвлення шкіри. -Яке відношення до теми нашого уроку мають об’єкти зображені на слайдї№7? Слайд 7 «Похідні шкіри» Слайд 8 «Будова нігтя» Слайд 9 «Будова волосини» Підведення підсумку Пригадайте, яку мету ми ставили на початку уроку і чи досягли ми її? Оцінка роботи учнів. Домашнє завдання Опрацювати §43 підручника. Творче завдання:скласти казку «Як з’явилась шкіра?» Створення асоціативного куща. Дають відповіді на поставлені питання. На прохання вчителя учні намагаються відтягнути шкіру з тильної сторони руки та внутрішньої і пояснити в чому різниця? Робота з підручником Пояснюють різницю зміни жирності шкіри до миття посуду і після Чому еластичність шкіри учнів краща, ніж у вчителя Робота з таблицею
|
Категорія: Мої файли | Додав: мамочка
|
Переглядів: 2259 | Завантажень: 133
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|