Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 10.12.2018, 03:38

Веснянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [4]
Математика [4]
Українська література [1]
Фізичне виховання [2]
Початкові класи [4]
Інформатика [1]
Шкільний експрес [1]
Атестація вчителів [7]
Наробки вчителів, що атестуються
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Конспект уроку з біології 9 клас Будова і ф-ції шкіри
[ Викачати з сервера (18.8 Kb) ] 27.11.2013, 14:15
Будова шкіри та її функції Мета. Ознайомити учнів із будовою та функціями покривної системи – шкірою; розширити знання про терморегуляцію та розкрити особливості всіх шарів шкіри людини. Розвивати уміння порівнювати покривні системи людини і ссавців; уміння спостерігати, логічно мислити та робити висновки та узагальнення. Виховувати бережливе ставлення до своєї шкіри. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, слайди. Основні поняття та терміни: епідерміс, дерма, похідні шкіри. План уроку І Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ІV. Засвоєння нових знань V Узагальнення знань VI Підведення підсумку VII Домашнє завдання Етап урокуЗміст урокуДія учнів
І ІІ ІІІ ІV V VI VIIОрганізаційний момент Добрий день! Як ви себе почуваєте? З яким настоєм ви прийшли на урок? Давайте створимо коло, візьмемось за руки, подаруємо один одному посмішку, відчуємо тепло і підтримку товариша. З гарним настроєм і впевненістю, що у нас все отримається, ми продовжимо пізнавальну подорож по нашому організму. Актуалізація опорних знань Її площа складає від 1,5 до 2 м2 і є найбільшим органом людського тіла, а вага може становити від 2 до 4 кг. Вона постійно оновлюється, її верхній шар старіє і осипається, а на його місці утворюється новий. Щоб вона була здоровою необхідно не тільки дотримуватись правил гігієни, й загартовувати її. - Про що чи про кого йшла мова? - Які асоціації у вас викликає слово шкіра? - То ж про що буде іти мова сьогодні на уроці ? (Учні записують тему в зошит) слайд 1 - Виходячи з теми уроку, яку мету ми повинні проставити перед собою. - Добре, давайте подивись на слайд 2 Мотивація навчальної діяльності Демонстрація слайду 3 «Епітеліальна тканина» - Що характерно для епітеліальної тканини? - Які види епітеліальної тканини тут зображені і де вони розташовані в організмі? Засвоєння нових знань - Властивості будь-якої системи чи органа залежать від будови. Відкрийте підручник і з його допомогою з’ясуйте з яких шарів складається шкіра. Слайд 4 «Будова шкіри» Епідерміс складається з багатошарового плоского епітелію. Підшкірна клітковина має камбіальне значення. Тут клітини поси­лено діляться. Зміна шкіри, регенерація відбуваються внаслідок діяльності цього шару. Нижні шари нових клітин ніби витісняють розміщені ближче до поверхні. Клітини епідермісу поступово роговіють, злущуються. Це рого­вий шар епідермісу — змертвілі клітини, що утворюють щільну захисну плівку. Вона поступово стирається, замінюється новими клітинами, що підходять знизу. Власне шкіра, або дерма — шар сполучної тканини, що скла­дається з еластичних і колагенових волокон. Під цим шаром зна­ходиться пухка підшкірна клітковина, багата на жирові клітини. Це основне жирове депо організму. В дермі і підшкірній клітко­вині, на відміну від епідермісу, багато судин, нервів. Тут же містяться шкірні залози, волосяні сумки. Основні залози шкіри — сальні і потові. Сальпі залози розмі­щені по всій шкірі, крім долонь і підошви. Особливо багато їх на лобі, носі, грудях, спині, менше — на животі, попереку, кінцівках. Значна частина їх відкривається своїми протоками у волосяні сум­ки. На губах рота та деяких інших органах сальні залози відкри­ваються протоками вільно. Діяльність сальних залоз схожа на процеси життєдіяльності епідермісу, в якому клітини поступово роговіють і злущуються. У сальній залозі клітини поступово заповнюються жиром і з набли­женням до протоки перетворюються на сало, що виштовхується розміщеними нижче клітинами. Шкірне сало змащує волосся, шкіру, робить їх еластичними, водовідштовхуючими, запобігає виси­ханню шкіри. Сало, що виділяється на поверхню тіла, може вби­рати воду, що важливо для підтримання відносної вологості шкіри, збереження нею еластичності. Завдяки цьому в шкіру легко проникає вода, пари газів, що забезпечує її дихальну і видільну функції. Шкірне сало має і водовідштовхувальні властивості, обмежуючи занадто велике змочування, розм'якшення шкіри і сприяючи стіканню надлишку води з поверхні тіла. Шкірне сало важко піддається дії бактерій, окисленню, ферментативному гідролізу. Потові залози розміщені на шкірі нерівномірно. Вони виділя­ють піт, який має велике значення для терморегуляції. Цих залоз найбільше на долонях, підошвах, менше — на шкірі вух, плечей. Потова залоза складається з канальця, який у секреторному від­ділі згорнутий у клубочок і через пряму протоку відкривається на шкірі потовою порою. Судини проходять у підшкірному шарі, звідки венули і арте­ріоли піднімаються до клубочків сальних і потових залоз і утво­рюють сітку капілярів. У шкірі багато капілярів у спалому стані; вони розширюються при посиленні потоутворення і тепловипро­мінювання тощо. У шкірі багато нервових закінчень. - Ми з вами розглянули будову шкіри. Виходячи з будови, скажіть, будь ласка, які функції виконує шкіра? - Чи правильно ми вказали функції шкіри і чи всі давайте подивимось на таблицю Слайд 5 - Ми з вами плідно попрацювали, а зараз давайте трішки відпочинемо і наберемось сил для наступного етапу нашого уроку. Фізкультурна пауза Думаємо на. «відмінно» Стати рівно, руки вздовж ту­луба. Дихання рівномірне. Руки підняти паралельно до висоти грудей так, щоб долоні були роз­ташовані одна навпроти одної. Долоні терти одна об одну до від­чуття тепла. Стиснути в кулак, піднявши великий палець. Повторити кілька разів. Вправа заспокоює нервову систему і прискорює мислення. Узагальнення знань Виконання лабораторної роботи Лабораторна робота № 5. Будова шкіри, нігтя, волосини (макро- і мікроскопічна). Обговорення слайду 6 «Людські раси» Запропонувати пояснити чому в класі різне забарвлення шкіри. -Яке відношення до теми нашого уроку мають об’єкти зображені на слайдї№7? Слайд 7 «Похідні шкіри» Слайд 8 «Будова нігтя» Слайд 9 «Будова волосини» Підведення підсумку Пригадайте, яку мету ми ставили на початку уроку і чи досягли ми її? Оцінка роботи учнів. Домашнє завдання Опрацювати §43 підручника. Творче завдання:скласти казку «Як з’явилась шкіра?» Створення асоціативного куща. Дають відповіді на поставлені питання. На прохання вчителя учні намагаються відтягнути шкіру з тильної сторони руки та внутрішньої і пояснити в чому різниця? Робота з підручником Пояснюють різницю зміни жирності шкіри до миття посуду і після Чому еластичність шкіри учнів краща, ніж у вчителя Робота з таблицею
Категорія: Мої файли | Додав: мамочка
Переглядів: 1648 | Завантажень: 126 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2018
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz