Гра «Щасливий випадок»
В грі приймають участь дві команди по 6 чоловік. Гравцям команд до гри дається завдання: підібрати завдання для супротивників.
Хід гри
І гейм «Хто більше»
Командам ставиться 10 запитань, кожне з яких оцінюється в 1 бал.
Запитання для першої команди
1. Результат додавання чисел називається… (сума)
2. Одиницею вимірювання площі є … (см²…)
3. Фігура, яка складається з чотирьох точок і чотирьох відрізків, що послідовно їх сполучають, називається … (чотирикутник)
4. Площа квадрата обчислюється за формулою … (а²)
5. Градусна міра прямого кута... (90˚)
6. Прямі називаються паралельними, якщо вони… (не перетинаються)
7. Рівність, що містить змінну, називається … (рівнянням)
8. Добуток всіх дійсних чисел дорівнює … (0)
9. Відрізок, що з’єднує вершину трикутника з серединою протилежної сторони, називається … (медіана)
10. Фігура, яка складається з двох променів із спільним початком, називається … (кут)
Запитання для другої команди
1. Результат віднімання чисел називається… (різниця)
2. Одиницею вимірювання об’єму є … (см³…)
3. Фігура, яка складається з трьох точок і трьох відрізків, що послідовно їх сполучають, називається … (трикутник)
4. Площа прямокутника обчислюється за формулою … (ав)
5. Градусна міра розгорнутого кута …. (180˚)
6. Прямі називаються перпендикулярними, якщо вони… (перетинаються під прямим кутом)
7. Рівність двох відношень, називається…. (пропорція)
8. Сума протилежних чисел дорівнює… (0)
9. Відрізок, що виходить з вершини трикутника і перетинає протилежну сторону під прямим кутом, називається … (висота)
10. Частина прямої, що складається з усіх точок, які знаходяться між двома заданими, називається…. (відрізок)
ІІ гейм «Заморочки із бочки»
Команди по черзі витягують питання з бочки і дають відповіді. За правильну відповідь нараховується 1 бал
Запитання
1. Кут В дорівнює 68˚. ВС – бісектриса кута В. Знайти градусні міри утворених кутів ( по 34˚)
2. На столі стояли три стакани з ягодами. Вова з’їв один стакан ягід і поставив його на стіл. Скільки стаканів на столі? (три)
3. Йшли чоловік з жінкою та брат з сестрою. Несли три груші і розділили порівну. Пояснити. (Чоловік, жінка і брат жінки)
4. Кут А дорівнює 56˚. Знайти градусну міру суміжного до нього кута. (124˚)
5. У Ганни було ціле яблуко, дві половинки і чотири четвертинки. Скільки було яблук у Ганни? (3)
6. Батон розділили на три частини. Скільки зробили розрізів? (2)
7. Чи може при додаванні двох чисел отриматися нуль, якщо хоча б одне з чисел не дорівнює нулю? (ні)
8. Два хлопчики грали на гітарах, а один на балалайці. На чому грав Юрко, якщо Миколка з Петром та Петро з Юрком грали на різних інструментах? (Юрко грав на гітарі)
ІІІ гейм «Ти мені – я тобі»
Команди задають супротивникам підготовлені запитання. За сформульоване запитання і за правильну відповідь нараховується 1 бал
ІV гейм «Сюрприз із конверта»
Сюрприз містить три підказки, що стосуються одного поняття математики. Якщо з першої підказки зрозуміло, про що йде мова, - команда відповідаєте і отримує 3 бали. Якщо відповідь дається після другої підказки, - 2 бали, а після третьої -1 бал. Якщо відповіді немає, то надається право відповіді команді-суперниці і за правильну відповідь команда-суперниця отримує 1 бал.
1 запитання.
1. Назвіть першу у світі систему числення древніх вавилонян.
2. Сліди вавилонської позиційної системи числення знаходимо й у сучасній науці про вимірювання часу і кутів.
3. Ця система числення пов’язана з грошовою одиницею древніх вавилонян:
1 талант=60хв, 1 міна=60 шекель.
(Шістидесятирічна)
2 запитання.
1. Вони майже невидимі, але дуже потрібні, важливі, без них в геометрії не обійтися.
2. Вони зустрічаються не тільки в геометрії, вони є в усіх книжках.
3. Інколи, коли учень не знає урок і погано відповідає, вчитель ставить її в класний журнал і говорить: «Підготовишся краще і відповіси» (Точка)
3 завдання.
1. Вони бувають великими і маленькими, різного об’єму, але всі однакової форми, вони оточують нас усюди.
2. За формою вони, як пачка печива, як цукерка, і морозиво таке буває.
3. Майже всі приміщення мають його форму, до речі, і клас, у якому ви навчаєтеся, такої ж форми.
(Прямокутний паралелепіпед)
4 запитання.
1. Одне з древніх геометричних понять, воно пов’язане з образом вертикального положення людини і багатьма предметами навколишнього середовища.
2. Це найпростіша геометрична фігура, після точки, прямої, відрізка і променя.
3. Його утворює висота.
(Прямий кут)
V гейм «Темна конячка»
Командам видаються завдання і дається час на його розв’язання. Правильна відповідь оцінюється в 3 бали.
Завдання.
1. Математик, який опинився у невеликому місті, вирішив підстригтися. У місті було лише двоє майстрів, які мали свої перукарні. Математик побачив, що в салоні одного майстра брудно,сам майстер одягнений неохайно і дуже погано підстрижений. У салоні другого майстра було ідеально чисто, господар його був чисто одягнений і гарно підстрижений. Подумавши, математик пішов підстригатися до першого перукаря. Поясніть причину дивної поведінки математики. Чому він прийняв таке рішення? (Оскільки в місті лише двоє майстрів, то кожен з них повинен підстригати іншого. Математик вибрав того майстра, який краще підстриг свого конкурента)
2. Двом американцям набридло змагатися в бігах на своїх конях - стрибунах. Вони придумали інші змагання. Їхні прекрасні коні повинні були пробігти дві версти від будинку до річки, але виграє той, чий кінь прийде до річки не першим, а останнім. Вершники сіли на коней, проте ніхто не наважився рушити з місця, боячись програти. Довго вони так стояли, не знаючи, як вийти із цього становища. Тоді один із глядачів підійшов і щось шепнув на вухо кожному з них, після чого вершники скочили з коней, потім знову сіли в сідла і швидко помчали до річки. У результаті один з них виграв. Що порадив власникам коней глядач? (Помінятися кіньми з товаришем. Тоді кожен з них буде гнати чужого коня з усіх сил, щоб його власний кінь був позаду)
VІ гейм «Гонка за лідером»
Командам дається по 5 завдань, кожне з яких оцінюється в 1 бал.
Завдання для команд.
1. Подумай і знайди пропущені числа
2.У гуртожитку 20 кімнат. Скільки разів на дверях написано цифру 7? (40)
3. Як виправити неправильну рівність, складену із сірників, на правильну одною перестановкою сірника?
VІ-ІV=XІ
Підведення підсумків
Вчитель: Я бажаю вам сьогодні від душі,
Щоб не були ви голодні і сумні,
Щоб з горем ви не знались
День при дні.
Всім бажаю многа лєта, многих літ,
Щирих усмішок без ліку рік у рік.
І нехай неначе в добрій казці
Здійсняться всі мрії вам на щастя!
|